13 mrt 2023

Zwaaisteen Bij ‘De Klup’

Sedert donderdagmiddag 24 februari jl. ligt er een bijzondere en vrolijke stoeptegel in het trottoir voor het gebouw van ‘De Klup’ in de Mariastraat. Het betreft een kleurige ‘Zwaaisteen’. Deze is bedoeld als uitnodiging om elkaar te groeten. Een klein gebaar met een groot effect. Zwaaien naar elkaar is leuk en geeft een goed gevoel. Even zwaaien naar elkaar kan een eerste stap zijn naar meer contact. De ‘Zwaaisteen’ nodigt daarmee de bewoners van Apeldoorn uit om oog voor elkaar te hebben en het leuke is, iedereen kan meedoen!

Deze eerste ‘Zwaaisteen’ in Apeldoorn werd in aanwezigheid van een klein gezelschap feestelijk onthuld door Maarten Hupkes, directeur van ‘De Buurt’, een stichting die zich inzet voor de leefbaarheid van buurten en bestuurslid Karen Hop van ‘De Klup’ in Apeldoorn. Onder deskundig toezicht van Martie van Ruiten, voormalig wijkbeheerder Gemeente Apeldoorn, nu vrijwilliger bij ‘De Klup’ werd de ‘Zwaaisteen’ in de stoep gelegd. Daarna werd dit gevierd met taart en een bijzonder optreden van de breakdancegroep ‘The Fantastic Squad’ van ‘De Klup’.

Toen de steen er net lag werd er al naar gezwaaid.

Foto’s: Gerrit Altena